• 19 kwietnia 2021

Kiedy budżety są napięte, marketing internetowy może być pierwszym wydatkiem, który chcesz obciąć.

Pozwól, że cię tam zatrzymam.

Podczas gdy tradycyjne metody reklamy są kosztowne i trudne do zmierzenia, małe przedsiębiorstwa nigdy nie miały większego dostępu do opłacalnych, możliwych do prześledzenia narzędzi marketingowych.

Ale przy tak wielu dostępnych narzędziach cyfrowych, skąd wiesz, od czego zacząć?

Usługi marketingowe dla małych firm to dopiero początek. Oto dziesięć strategii marketingowych, które mogą pomóc w marketingu Twojej małej firmy na budżet shoestring.

1. Stwórz boisko

Powinieneś być cały czas marketingiem - gdziekolwiek jesteś. Dlatego też, potrzebujesz zniewalającego skoku windy.

Badania pokazują, że przeciętna rozpiętość uwagi dorosłego wynosi około sześciu do ośmiu sekund. Cały czas musisz zwrócić na kogoś uwagę.

Jeśli uda Ci się ich zaangażować, to masz tylko trochę ponad minutę, aby naprawdę sprzedać je na swoim produkcie lub usłudze. Zainwestujcie czas, żeby zrobić windę zabójcy na boisku. Zwrot z inwestycji przyniesie ogromne korzyści w zakresie tworzenia możliwości biznesowych.

2. Wykorzystaj swoją społeczność

Nie musisz myśleć poważnie, jeśli chodzi o swoje wysiłki marketingowe. Pomyślcie lokalnie. Co się dzieje w twojej społeczności?

Sponsoruj drużynę Małej Ligi lub 5-kilometrowy spacer/bieg na cele charytatywne. Drukuj zakładki i zostawiaj je w lokalnej bibliotece. Poznaj swojego idealnego klienta i zastanów się, jak i gdzie spędza swój czas.

Następnie poszukaj możliwości dotarcia z przekazem marketingowym do klienta.

3. Współpracuj

Zbierz grupę synergicznych, niekonkurencyjnych firm w Twojej okolicy i zgódź się na wzajemną promocję.

Można używać kuponów, ulotek, wzajemnych linków do stron internetowych, promocji wiązanych lub platform mediów społecznościowych. Współpracując ze sobą, możesz poszerzać swoją bazę klientów, ponieważ będziesz docierać do nowych ludzi.

4. Sieć

Jestem wielkim fanem sieci. Nie ma chyba lepszego sposobu na zbudowanie interesu niż wyjście na zewnątrz, uściskanie rąk i poznawanie ludzi.

Praca w sieci wymaga zaangażowania czasu i nie zapewnia natychmiastowej satysfakcji, ale silna sieć jest jednym z największych atutów, jakie może posiadać każdy przedsiębiorca.

5. Wygłoś przemówienie

Wiele osób nienawidzi publicznych wystąpień. Istnieje jednak wiele organizacji poszukujących wykwalifikowanych, merytorycznych ekspertów, którzy mogą zaprezentować się swoim grupom.

Weź głęboki oddech i zgłoś się na ochotnika. Nie musisz być profesjonalistą, jeśli tylko informacje, którymi się dzielisz, są pomocne dla publiczności. A im więcej robisz, tym łatwiej się to robi. Plus, pozycjonuje cię jako wiarygodnego autorytetu w swojej dziedzinie.

6. Spraw, by o Tobie mowiono

Swoją karierę korporacyjną rozpocząłem w obszarze public relations, a biznes znacznie się zmienił ze względu na technologię.

Dziś właściciel małego biznesu może wiele osiągnąć bez zatrudniania profesjonalnej firmy. Subskrybuj usługę Help a Reporter Out. Możesz odpowiadać na pytania dziennikarzy, którzy szukają pomysłów na historie i zasobów. Niektóre z nich to małe możliwości dla mediów, ale inne to główne media, które również korzystają z tej usługi.

7. Poproś o referencje

Nie krępuj się pytać o referencje klientów. Większość osób twierdzi, że jest skłonna udzielić skierowania, jeśli zostanie o nie poproszona, ale bardzo niewielu podejmuje inicjatywę, aby zrobić to samodzielnie.

Skierowania ułatwiają wejście do drzwi z nowymi klientami. Jeśli nie prosisz o nie, to tracisz szanse.

8. Buduj relację

Utrzymanie klienta jest o wiele tańsze, niż zdobycie nowego. Dlatego tak ważne jest nawiązanie silnych relacji z klientami. Jednym ze sposobów, w jaki można to zrobić, jest utrzymywanie kontaktu z ludźmi poprzez e-mail marketing.

Zapytaj klientów o ich adres e-mail, gdy odwiedzają Twój sklep lub stronę internetową. Spraw, aby Twoja komunikacja była pouczająca, pomocna i profesjonalna - coś, co Twoi klienci będą chcieli otrzymać.

9. Oferuj kupony

Kupony to dla wielu firm dobry sposób na pozyskanie nowych klientów. Badania pokazują, że ludzie zejdą z drogi, aby skorzystać z kuponu, co dowodzi, że ta metoda jest skuteczna w poszerzaniu bazy klientów.

Kupony mogą również generować wizyty powrotne. Na przykład, jeśli dasz klientowi kupon na zniżkę do wykorzystania w przyszłym biznesie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wróci.

10. Rozdaj wersje próbne

Jeśli ktoś ma możliwość zapoznania się z Twoim produktem lub usługą, jest szansa, że będzie chciał kupić więcej.

Nie bój się dać komuś bezpłatnego procesu lub próbki. W dzisiejszej gospodarce ludzie są bardziej komfortowi w zakupie czegoś, czego mogli doświadczyć jako pierwsi.

Te dziesięć niedrogich strategii marketingowych pomoże Ci zaangażować klientów, zbudować relacje i ostatecznie utrzymać Twoją markę na szczycie umysłu. Nie zawsze chodzi o pieniądze, które musisz wydać na marketing, chodzi o czas i wysiłek, który włożysz w to, a przede wszystkim o znaczenie, jakie ma to dla Twoich klientów.

Top