Jeśli chcesz poprawić widoczność swojej marki zarówno w Internecie, jak i w umysłach swoich konsumentów, powinieneś polegać na strategiach pozycjonowania, które pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu w Internecie, możesz pojawić się na najwyższych pozycjach Google i przekazać pożądany obraz swoim klientom.
Jeśli chcesz wiedzieć, co to jest strategia pozycjonowania, jak wybrać najlepsze strategie pozycjonowania i poznać kilka rodzajów i przykładów strategii marki, jesteś we właściwym miejscu. Czytaj dalej i pozwól, aby pojawiły się wątpliwości!
Strategia pozycjonowania to zestaw środków i procesów mających na celu poprawę wizerunku i widoczności naszej marki, firmy lub produktu. Jest to miejsce, które nasza marka zajmuje w umyśle konsumenta, czyli to, co jest takie samo, postrzeganie marki lub produktu przez nas w porównaniu z konkurencją.
Pozycjonowanie w Google pozwala nam przyciągać odwiedzających do naszej strony internetowej, ale jaki jest sens przyciągania odwiedzających do naszej strony internetowej, jeśli nie przekazujemy naszym konkurentom siły i różnych wartości, gdy nas odwiedzają? Jeśli Google zauważy, że dzięki dobrej strategii SEO dostajemy wiele wizyt na naszej stronie, ale większość z nich jest szybka, nie dostaniemy się do najlepszych pozycji w wyszukiwarkach, ponieważ współczynnik odbicia jest jednym z mierników, które Google bierze pod uwagę przy ocenie strony internetowej.
Z tego powodu przy opracowywaniu strategii pozycjonowania musimy wziąć pod uwagę następujące czynniki:
Dzięki zastosowaniu odpowiednich strategii pozycjonowania w sieci, marka stanie się silniejsza, a konsumenci będą wchodzić w interakcje z Twoją firmą w sposób bardziej osobisty i emocjonalny. Pozwoli to na zwiększenie obrotów i zysków Państwa firmy.
Teraz, gdy wiesz już, czym jest strategia pozycjonowania, nadszedł czas, aby ją opracować i wybrać najbardziej odpowiednie do pozycjonowania marki.
Zalecamy, aby wziąć pod uwagę te aspekty:
W ten sposób, przy zdefiniowanym podejściu, wiesz, jaką strategię pozycjonowania zastosować, aby zapewnić Twojej marce coraz większą wartość i widoczność.
Jeśli chcą Państwo poprawić pozycjonowanie produktu, firmy lub konkretnej marki, proponujemy następujące działania:
Pozycjonowanie w serwisach społecznościowych
Pozycjonowanie w sieciach społecznościowych, zwane również SMO (Social Media Optimization), odnosi się do całości działań prowadzonych w mediach społecznościowych (platformy społecznościowe, fora, itp.) w celu osiągnięcia określonych celów marketingowych. Cele te mogą być następujące: generowanie ruchu w sieci, poprawa wizerunku marki, pozycjonowanie naszej strony w serwisach społecznościowych ...
Podstawowe działania pozycjonowania w serwisach społecznościowych polegają na tworzeniu treści, udostępnianiu treści w różnych kanałach i formatach, promowaniu wirusowości i generowaniu rozmów w serwisach społecznościowych.
Pozycjonowanie SEO
Pozycjonowanie SEO, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych lub optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych; to ogół technik służących poprawie i zwiększeniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach różnych wyszukiwarek.
SEO może być dwojakiego rodzaju:
→ SEO na stronie: działania podjęte na naszej stronie w celu poprawy optymalizacji
→ SEO z witryny: Na naszej stronie internetowej podejmowane są działania mające na celu poprawę widoczności i ruchu.
Wyniki pozycjonowania SEO osiągane są w średnim i długim okresie czasu.
Pozycjonowanie SEM
SEM (Search Engine Marketing) pozycjonowanie odnosi się do technik promowania strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych za pomocą płatnych reklam za pośrednictwem platform reklamowych AdWords, takich jak Google lub Bing Ads.
Wyniki pozycjonowania SEM są praktycznie natychmiastowe.
Marketing treści
Content marketing to technika, która polega na tworzeniu odpowiednich, użytecznych, atrakcyjnych i wartościowych treści w celu przyciągnięcia odbiorców docelowych do naszej strony internetowej.
Monitoruj swoją reputację i wyniki
Tego, czego nie da się zmierzyć, nie da się poprawić. Z pewnością słyszeliście to słynne zdanie Petera Druckera, które podkreśla wagę pomiaru. Co więcej, nie ma sensu poprawiać pozycjonowania naszej marki, ale wiemy, czy dobrze nam idzie.
Mierząc i analizując osiągnięte wyniki i wizerunek naszej marki, możemy wiedzieć, że radzimy sobie dobrze i że zawodzimy. Na tej podstawie podejmiemy odpowiednie decyzje.
Jak zauważyliśmy wcześniej, do dobrego pozycjonowania stron internetowych potrzebujemy nie tylko poprawnej strategii pozycjonowania SEO, ale także poprawnej strategii pozycjonowania marki. Istnieją różne rodzaje pozycjonowania ponadmarkowego, które można sklasyfikować w następujący sposób:
1 - Zgodnie z właściwościami lub właściwościami produktu lub usługi
W zależności od właściwości naszych produktów lub usług, możemy się pozycjonować, podkreślając ten wyróżniający nas aspekt przed naszą konkurencją. Na przykład, agencja marketingowa, która pozycjonuje się lub wyróżnia się na tle innych poprzez pewnego rodzaju wyłączną certyfikację lub nagrodę marketingową.
2- W zależności od korzyści oferowanych przez produkt lub usługę
W zależności od zalet i korzyści oferowanych przez produkt lub usługę, którą chcemy sprzedać, możemy pozycjonować się w celu wzmocnienia lojalności klientów. Na przykład, agencja SEM, która nie wymaga minimalnej ilości czasu na obsługę swoich klientów, będzie się wyróżniać spośród innych agencji, które to robią.
3- W zależności od konkurencji
Biorąc pod uwagę fakt, że konsumenci mają tendencję do porównywania, zanim zaczną kupować produkt lub wynajmować usługę, możemy sprawić, że nasz produkt wyróżni się na tle konkurencji. Możemy na przykład pozycjonować się jako lider w danym sektorze lub wyróżniać się dzięki naszym cenom ekonomicznym.
4- To zależy od jakości naszych produktów lub usług i ceny
Ta strategia pozycjonowania opiera się na podkreślaniu jakości naszych produktów lub usług, a tym samym ceny. Na przykład luksusowe marki.
5- W zależności od konsumenta
Pozycjonowanie ustnie przez samych konsumentów. Te produkty lub usługi prawie nie potrzebują żadnej reklamy, ponieważ są one znane konsumentom poprzez ich własne doświadczenia.
6- Dla tymczasowości
Pozycjonowanie w zależności od sezonu, w którym się znajdujemy. Na przykład sprzedaż nugatu na Boże Narodzenie.
Głównym celem strategii pozycjonowania jest zapewnienie, aby konsumenci pamiętali o naszej marce, kiedy myślą o produkcie lub usłudze, której potrzebują i kojarzyli ją w pewien sposób w oparciu o naszą strategię pozycjonowania.
Oto kilka przykładów marek, którym udało się dość dobrze pozycjonować w umysłach konsumentów:
Manzana
Apple jest marką, którą wszyscy znamy, i udało mu się opracować dobrą strategię marki z precyzyjnym pozycjonowaniem. Czysty design, prostota, innowacyjność i przyjazność dla użytkownika to jego najważniejsze wartości. Strategia ta umożliwiła firmie wyróżnienie się na tle głównych konkurentów, takich jak Microsoft.
Atrybuty te są także wykorzystywane nie tylko w produktach, ale także w witrynach internetowych, reklamach, a nawet w Salonach Sprzedaży Apple.
Coca-Cola
Jest to kolejna marka o silnej pozycji na rynku. Uplasowała się w czołówce napojów w kategorii napojów bezalkoholowych o wyjątkowych wartościach związanych ze szczęściem, emocjami i zabawą.
Cała strategia pozycjonowania Coca-Coli opiera się na uczuciach i w ten sposób udało jej się dotrzeć do umysłów konsumentów.
Mercedes Benz
Kolejna marka z odpowiednim pozycjonowaniem produktów. To jedna z najlepszych marek w świecie motoryzacji, wyróżniająca się jakością swoich produktów i ekskluzywnością. Marka ta wyróżnia się na tle swoich głównych konkurentów oferując wysokiej jakości produkty, bezpieczeństwo i luksusową estetykę.
Krótko mówiąc, właściwe pozycjonowanie, tak jak ma to miejsce w przypadku tych marek, pomoże nam utrzymać naszych klientów, a co za tym idzie, zwiększyć wartość naszej marki, produktu lub usługi.
Komentarze (0)