• 25 kwietnia 2024

Microsoft Xbox Series X będzie w stanie wznowić gry nawet po ponownym uruchomieniu komputera.

Na początku tego tygodnia Microsoft ujawnił szereg nowych specyfikacji dla nowej generacji konsoli do gier Xbox Series X, ale firma rzuca dziś świeże podpowiedzi na temat funkcji. W nowym podcaście, Larry Hryb z Microsoftu ujawnia, że nowe szybkie wznowienie dla wielu gier pozwoli również właścicielom Xbox Series X wznowić gry po ponownym uruchomieniu konsoli.

Microsoft użył podobnej funkcji w konsoli Xbox One, aby wznowić gry, ale Xbox Serii X wznowi wiele gier ze stanu zawieszenia, niezależnie od tego, czy uruchomisz ponownie konsolę, przełączysz gry, czy wznowisz czuwanie.

"Musiałem się zrestartować, bo miałem aktualizację systemu, a potem wróciłem do gry i od razu do niej wróciłem", ujawnia Hryb w podcaście. "Więc przetrwa restart." Przyda się to do wszelkich aktualizacji pulpitu, które zwykle przerywają wszelkie postępy w grze, a także wyznaczają etap zachęcania gracza do zwyczajnego wyłączania konsoli i nie martwienia się o zapisywanie punktów.

Oprócz tego nowego szczegółu, dyrektor ds. zarządzania programami dla Xboksa, Jason Ronald, drażni się z czymś, co nazywa się audio ray tracingiem. Nie jest to termin typowo używany w tej chwili, ale zasadniczo jest to przestrzenny dźwięk do zanurzenia się w grach z serii X X. "Wraz z wprowadzeniem sprzętowej akceleracji ray tracingu z serii Xbox, jesteśmy w stanie włączyć zupełnie nowy zestaw scenariuszy, czy jest to bardziej realistyczne oświetlenie, lepsze odbicia, możemy nawet użyć go do takich rzeczy jak dźwięk przestrzenny i mieć ray tracing audio," wyjaśnia Ronald.

Microsoft planuje w przyszłym miesiącu, podczas konferencji producentów gier, zagłębić się w dedykowaną sprzętową akcelerację przestrzennego dźwięku na Xbox Series X. Starsi specjaliści ds. audio w firmie Microsoft planują przeprowadzić rozmowę na temat tego, jak Microsoft współpracuje z projektantami gier, firmą Dolby i innymi, aby skorzystać z tego wsparcia sprzętowego.

Microsoft ujawnił również w tym tygodniu, że seria Xbox X będzie zawierać 12 teraflopsów wydajności GPU, czyli dwa razy więcej niż dostępny w Xboxie One X i osiem razy więcej niż oryginalny Xbox One.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top