• 16 września 2021

Więc zdecydowałeś się ulepszyć swój dom za pomocą inteligentnego głośnika. Dobrze dla ciebie. Ale jeśli myślałeś, że to tylko kwestia wyboru, którą Amazonkę Echo wolisz, zastanów się jeszcze raz. Obecnie, prawdopodobnie łatwiej jest wymienić firmy technologiczne, które nie sprzedają własnych inteligentnych głośników, więc sama ilość opcji może być przytłaczająca.

Po wejściu Echo na rynek w 2015 roku, rok później zadebiutował Google Home (obecnie przemianowany na Google Nest), a w 2018 roku Apple's HomePod zadebiutował w sklepach. I to tylko większe firmy - nawet głośniki innych producentów, takich jak Sonos, mają wsparcie dla poleceń głosowych Amazon Alexa i Google Assistant.

To mnóstwo głośników do wyboru. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz się martwić o wiele specyfikacji lub szczegółów - wystarczy kilka kluczowych funkcji, które pomogą Ci wybrać jeden inteligentny głośnik zamiast innego.

Po pierwsze, skup się na rozmiarze, jakości dźwięku i cenie

Oprócz sztucznej inteligencji, którą niesie ze sobą - co więcej, inteligentny głośnik ma trzy główne specyfikacje, które należy wziąć pod uwagę: rozmiar, jakość dźwięku i cenę. Ogólnie rzecz biorąc, mniejsze, tańsze głośniki mają zazwyczaj niższą jakość dźwięku, a w miarę zwiększania się rozmiaru, rośnie również cena i jakość. Badając dopasowanie głośników w tych kategoriach, możesz zawęzić swoje opcje.

Na mniejszym, tańszym końcu skali, znajdziesz wee głośniki, takie jak Google Nest Mini (35 dolarów od Google) i Amazon Echo Dot (35 dolarów od Amazon). Jakość ich dźwięku nie jest doskonała - najlepiej sprawdza się podczas odtwarzania komunikatów zwrotnych i alarmów, a nie muzyki - ale jeśli przede wszystkim chcesz, aby funkcje cyfrowego asystenta zawierały kilka melodii, poradzą sobie doskonale.

Po wyższej jakości, droższej stronie, kilka opcji koncentruje się na jakości dźwięku i zachować smart'y asystenta AI, jak również. Przykładami są Apple HomePod (300 dolarów od Apple), Google Home Max (300 dolarów od Google), Sonos One (200 dolarów od Sonos) i Amazon Echo Studio (200 dolarów od Amazon).

Wreszcie, masz środkowy grunt, zamieszkały przez funkcyjnie wyglądającego Google Home (80 dolarów od Google) i najnowszy Amazon Echo (90 dolarów od Amazon). Oba występują w wielu kolorach i zajmują mniej więcej tyle samo miejsca co duży termos. Amazon oferuje również inną opcję w tym średnim zakresie: większe, lepiej brzmiące Echo Plus (150 dolarów od Amazon).

Podczas gdy sortowanie inteligentnych głośników według ich wielkości i ceny oferuje ogólny sposób mapowania tego konkretnego rynku, można również spróbować określić jakość dźwięku, patrząc na konkretne cechy. Jeśli szukasz niesamowitego dźwięku, sprawdź rozmiar i liczbę głośników wewnętrznych, w tym głośników niskotonowych w przypadku dźwięków basowych, a głośników wysokotonowych w przypadku dźwięków wysokich.

Mimo to, nie można określić jakości dźwięku na podstawie samych specyfikacji. Aby lepiej zrozumieć działanie prelegenta, przeczytaj profesjonalne recenzje i opinie użytkowników oraz, jeśli to możliwe, sprawdź demonstrację w sklepie lub dwie.

Kontrola zgodności

Podczas gdy rozmiar, dźwięk i cena są wspaniałym trio podstawowych rozważań, będziesz musiał ważyć kilka innych umiejętności, aby określić, który głośnik będzie najlepiej pasował do Twoich potrzeb. Kluczowym pytaniem jest tutaj: czy Twój nowy zakup będzie się dobrze bawić z produktami, które już posiadasz?

Jeśli planujesz podłączyć swój głośnik do innych urządzeń hi-fi - co jest w zasadzie wymogiem dla małych modeli, takich jak Echo Dot i Nest Mini - sprawdź specyfikacje, aby upewnić się, że połączenie będzie kompatybilne. Echo Dot, który ma zarówno Bluetooth i 3,5-milimetrowe gniazdo line-out, jest bardziej elastyczny, podczas gdy Nest Mini może pracować tylko przez Bluetooth lub Wi-Fi.

Miłośnicy inteligentnego domu powinni również określić, czy ich pożądane głośniki będą zgodne z ich aktualną lub planowaną konfiguracją. Upewnienie się, że Twój głośnik może sterować gadżetami, które już posiadasz lub chcesz kupić jest koniecznością. Amazon, na przykład, dostarcza tę listę inteligentnego sprzętu, który będzie współpracował z głośnikami Echo i Sonos One.

Dla innych marek, zrób badania i sprawdź strony internetowe producentów i fora internetowe. W większości przypadków, doświadczenie innych użytkowników będzie decydującym czynnikiem przy wyborze Twojego inteligentnego głośnika.

Weź pod uwagę funkcje bonusowe

Kiedy zastanawiasz się nad tym, czego oczekujesz od swojego inteligentnego głośnika, zapoznaj się z dodatkowymi możliwościami, którymi szczycą się niektóre z tych urządzeń. Na przykład, rodziny mogą chcieć szukać produktów z obsługą wielu użytkowników, co daje głośnikom możliwość rozpoznawania różnych osób. Jest to niezwykle przydatne, jeśli chodzi o dostarczanie odpowiednich informacji - jeśli chcesz sprawdzić swój harmonogram, nie będziesz chciał, aby inteligentny asystent czytał kalendarz taty lub córki.

Funkcja ta jest dostępna zarówno w serii głośników Google Home/Nest, jak i Amazon Echo, choć jest łatwiejsza w użyciu w zestawie Google. Głośniki Google zmieniają użytkowników automatycznie na podstawie dźwięku ich głosu, natomiast w przypadku głośników Echo musisz powiedzieć Alexa, aby przełączał konta za każdym razem, gdy powiesz konkretne polecenie.

Ci, którzy potrzebują stałego szumu tła, będą chcieli, aby transmisja w wielu pomieszczeniach była strumieniowa - możliwość przełączania odtwarzania z pomieszczenia do pomieszczenia, pompowania melodii w całym domu w miarę przemieszczania się słuchacza. Wszystkie duże głośniki powinny być w stanie to zrobić, ale jeśli priorytetem jest dla Ciebie transmisja strumieniowa w wielu pomieszczeniach, powinieneś sprawdzić specyfikacje, aby się upewnić. Sonos ma tutaj lekką przewagę, ponieważ pozwala użytkownikom na sterowanie odtwarzaniem z ich komputerów, telefonów i tabletów, a także za pomocą poleceń głosowych.

Wreszcie, pomyśl o uzyskaniu głośnika z ekranem jak Amazon Echo Show 8 (100 dolarów od Amazon) lub Google Nest Hub Max (230 dolarów od Google). Głównymi powodami, dla których chciałbyś przejść od doświadczeń wyłącznie audio, są chęć oglądania wideo (Prime Video na urządzeniach Amazon i YouTube na urządzeniach Google) i prowadzenia rozmów wideo.

Inteligentne urządzenia wyświetlające dostarczają również wizualnych informacji zwrotnych na temat zapytań takich jak pogoda czy zbliżający się terminarz, dzięki czemu możesz zobaczyć, a także usłyszeć, co się dzieje. Dostępne są również elementy sterujące na ekranie, na przykład funkcje odtwarzania muzyki lub sterowania urządzeniami smart home. Są one zazwyczaj droższe niż inteligentne głośniki, ale za swoje pieniądze dostaniesz mnóstwo dodatków.

Wybierz asystenta SI

Oczywiście, nie chodzi tylko o jakość dźwięku. Inteligencja głośnika jest jeszcze ważniejsza niż jego możliwości audio, dlatego też wbudowany asystent AI będzie miał wpływ na Twoją decyzję. Alexa, Siri, i Asystent Google są bardzo zdolne, ale to nie ma znaczenia. Ważniejszym czynnikiem jest to, w którym ekosystemie firmy jesteś już uwięziony.

Jak można się spodziewać, oferta sprzętowa gigantów technologicznych najlepiej współpracuje z innym oprogramowaniem i sprzętem tego samego producenta. Użytkownicy Apple mogą płynnie wymieniać się między MacBookiem a iPhone'em, przeglądarka Google Chrome obsługuje laptopy z Chromebookiem i interfejsy płynnie z urządzeniem strumieniowym Chromecast, a użytkownicy Amazon Fire i Kindle mają przewagę, jeśli są również klientami Prime. To samo dzieje się z inteligentnymi głośnikami - produkty, które już posiadasz, mogą decydować o tym, który asystent AI wybierzesz.

Więc jeśli już rozmawiasz z Siri lub Google Assistant w telefonie, kompatybilne urządzenie pozwoli Ci prowadzić tę samą rozmowę z Twoim głośnikiem. To samo dotyczy aplikacji i usług, takich jak kalendarze, e-maile i przeglądarki internetowe.

A niektóre aplikacje innych firm mogą być bardziej zintegrowane niż inne. Na przykład, podczas gdy Google Home pozwala na bezproblemowe łączenie kont Spotify, HomePod pozwala na pracę tylko z aplikacją Apple Music, choć może dodawać usługi innych firm.

Linia Amazon Echo i inne głośniki wyposażone w Alexa, takie jak Sonos One, zapewniają najbardziej otwarty ekosystem z całej gamy. Możesz podłączyć kalendarze z Google, Apple i Microsoft i dodać dziesiątki tysięcy "umiejętności" innych firm, stworzonych przez innych programistów. Mimo to Amazon faworyzuje swoje własne usługi na tyle, na ile jest to możliwe, preferując takie platformy jak Audible dla audiobooków i Amazon Music dla utworów (chociaż nadal można podłączyć konto Spotify, jeśli chcesz).

Wszystko to oznacza, że wybierając inteligentny głośnik, musisz mieć na uwadze, że będziesz miał najbardziej płynne doświadczenie z asystentem AI, który już wiesz, że działa dla Ciebie i Twoich wybranych aplikacji.

Więc, kiedy zdecydujesz się na inteligentny głośnik, popracuj nad tą listą kontrolną. Poświęć trochę czasu na przeczytanie kilku recenzji i miejmy nadzieję, że uda Ci się znaleźć jakieś dema w sklepie. Po tym, twój najlepszy zakład powinien stać się oczywisty.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top