• 16 października 2021

Soki NFC to produkt premium przeznaczony dla najbardziej wymagających klientów; takich, którzy zwracają uwagę nie tylko na cenę, ale także inne walory produktu, takie jak smak oraz jego wartości odżywcze. Mimo tego, że NFC wyróżniają się zauważalnie wyższą ceną na tle innych soków oferowanych na rynku, wciąż cieszą się sporym zainteresowaniem ze strony konsumentów. Świadczy to o wysokim popycie na świeże soki, który jest jak najbardziej zasadny. Pragnienie zakupu produktu o wyższej jakości i lepszych walorach smakowych przeważa nad chęcią zaoszczędzenia. Fakt, że konsumenci skłonni są zapłacić więcej przyczynia się do większej marży dla sprzedawców oraz producentów.

Z kolei owi producenci i sprzedawcy tworzą rosnącą dynamicznie kategorię w Europie na przestrzeni ostatnich lat. Prężne grupy sadowników i masowi wytwórcy soków nie z koncentratu dążą do przygotowania markowego produktu. Dostępne na półkach marketów soki NFC opatrzone są stosownymi etykietami, zawierającymi informacje dla konsumenta na temat produktu, takie jak np. oznakowania ekologiczne. 

Duże korporacje to nie jedyni producenci świeżych soków. Wiele małych przedsiębiorstw, głównie prywatni sadownicy, także zajęło się tego typu produkcją. Mali producenci często tłoczą soki bezpośrednio w swoich uprawach. Ich tłocznie działają głównie sezonowo, a poza sezonem o tyle, o ile zapasy jabłek na to pozwolą. W tej produkcji małej skali często wykorzystuje się worki z zaworem, tzw. bag-in-box.

Producenci prywatni, których nie stać na własne tłocznie mogą sprzedawać świeży sok do firm, które się w tym specjalizują. Obok tradycyjnych tłoczni istnieją tłocznie mobilne, które same dojeżdżają do sadownika.

Kanały sprzedaży

Ważnym kanałem dla tłoczni jest HoReCa. Jednakże w związku z rosnącym zainteresowaniem sokami typu NFC proporcjonalnie większe jest zapotrzebowanie na dostępność soków nie z koncentratu. Konsumenci oczekują możliwości ich nabycia nie tylko w handlu detalicznym w lokalnym markecie, ale nastawieni są także na ich konsumpcję poza domem: podczas wyjazdu, w restauracji czy hotelu. Jedną z nowości na rynku w przypadku soków NFC, są soki Korab Garden. Więcej dowiesz się na http://korabgarden.pl/kategoria-produktu/sok-nfc/ >>

Właściwości soków nie z koncentratu

NFC nie zawierają konserwantów. Nie ma w nich także barwników, słodzików, przecierów, aromatów, żeli czy innych substancji poprawiających teksturę. Do soków nie z koncentratu z warzyw (wyłączając sok pomidorowy) można natomiast dodać cukier, sól, inne przyprawy, zioła. Informacje o wszystkich takich dodatkach należy bezwzględnie umieścić na etykiecie. Pożądanym składnikiem często obecnym w sokach typu NFC jest miąższ. To właśnie on zawiera najwięcej błonnika i innych cennych składników odżywczych, takich jak flawonoidy. Najwięcej cennych dla zdrowia substancji jest w sokach niepasteryzowanych. Jednakże są to tak zwane soki jednodniowe, bowiem tyle wynosi ich okres przydatności do spożycia. Pasteryzacja wydłuża ten czas do ok. 30 dni.

Soki nie z koncentratu są zdecydowanie bardziej bogate w minerały i witaminy niż soki "konwencjonalne". Niektóre z obecnych w nich witamin pokrywają dzienne zapotrzebowanie na dawkę tych witamin już po wypiciu jednej szklanki. Błonnik również obecny w składzie NFC ułatwia pracę jelit. Jeśli sok nie z koncentratu zrobiony jest z owoców surowych, zawiera dodatkowo polifenole o udowodnionym prozdrowotnym wpływie na organizm.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top