• 16 października 2021

Witaminy są bardzo ważne w funkcjonowaniu naszego organizmu i wszyscy wiemy, że ich bogatym źródłem są m.in. świeże owoce i warzywa. Nie zawsze mamy czas na przygotowanie owocowej sałatki lub po prostu nie lubimy chrupać jabłek i marchewek. Doskonałą alternatywa są świeżo wyciskane soki,  które szybko dostarczą nam cennych składników.

Korzyści z picia świeżych soków

Soki są ważną częścią dobrze zbilansowanej diety, a jeśli w ich wyciśnięciu pomoże nam wyciskarka do soków ręczna, nie musimy kupować ich w kawiarniach lub sklepach ekologicznych. Możemy przyrządzić je sami w domowych warunkach. Świeżo wyciskane soki w przeciwieństwie do komercyjnych rozwadnianych i słodzonych soków, są bogate w witaminy i minerały.

Takie soki są dobrym źródłem witamin dla osób z problemami trawiennymi, wyciśnięty sok jest znacznie łatwiej i szybciej trawiony niż stały pokarm. Wystarczy, że organizm wchłonie go przez ścianki jelit a nasze komórki zyskają ważne składniki odżywcze. Trawienie tradycyjnie „pogryzionego” owocu może trwać nawet do kilkunastu godzin, sok natomiast jest szybkim zastrzykiem odżywczym, który prawie natychmiast dostaje się do krwiobiegu.

Samodzielnie wyciśnięty sok spokojnie zastąpi drogie suplementy diety, sam w sobie jest bowiem koncentratem witamin i minerałów. Nie zawiera też wzmacniaczy smaku, sztucznych barwników i nie jest chemicznie dosładzany. Nic też nie zastąpi tuczącej przekąski lepiej niż szklanka smacznego i naturalnego soku. Zastąpienie podjadania słonych i słodkich smakołyków, szklanką witamin na pewno korzystnie wpłynie na naszą dietę.

Jakość i ilość witamin zawartych w naturalnym domowym soku to świetne wsparcie dla układu odpornościowego, szczególnie w okresie panujących wokół przeziębień i grypy. To także źródło antyoksydantów, które zapobiegają procesom starzenia się. Kolorowe i pachnące soki lubi każdy, nawet dzieci. To idealny sposób na przemycenie codziennej porcji warzyw i owoców naszym małym pociechom.

Zastanawiasz się nad wyborem ręczne wyciskarki wolnoobrotowej ? Zasięgnij opinii specjalistów na hurompolska.pl >>

Owoce i warzywa, które warto przemycić w soku

Owoce i warzywa to świetna mieszanka do wypicia o każdej porze dnia. Sok z pomarańczy zawiera np. hesperydynę poprawiającą funkcjonowanie naczyń krwionośnych, a sok wyciśnięty z jabłek wspomaga trawienie i pracę jelit. 

Naszą dietę wspomoże sok z grejpfruta wspomagający odchudzanie a sok z winogron pomoże w zapobieganiu miażdżycy i poprawi naszą pamięć. Sok z wiśni to z kolei źródło antyoksydantów, a wyciśnięta żurawina dostarczy nam witaminy C i zadziała prewencyjnie przy zakażeniach dróg moczowych.

Niewielu z nas potrafiłoby zjeść na raz kilogram marchwi, ale spokojnie możemy wypić wyciśnięty z nich sok, który jest źródłem witamin C,A i beta-karotenu a także korzystnie działa na wzrok i naszą odporność.

Sok ze szpinaku wspomaga pracę jelit, a jeśli dodamy do niego sok z dyni, zyska też nasza wątroba (ma on działanie regenerujące). Dodatek pomidora z kolei ma działanie antynowotworowe.

Soki możemy pić w różnych kombinacjach. Możemy spokojnie bawić się smakami łącząc marchew ze szpinakiem, jabłko z jarmużem, burak, pietruszkę czy warzywa kapustne.  Możemy łączyć warzywa z owocami, pić tylko soki warzywne lub owocowe i cieszyć się lepszym zdrowiem i zastrzykiem energetycznym każdego dnia.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top