• 29 lipca 2021

W miarę zbliżania się All Hallow's Eve, październik to pora roku, aby ogarnąć makabrę - i czy jest lepszy sposób na relaks po sztuczkach lub zabiegach, niż pogrążyć się w kilku przerażających filmach. Z ekranów kinowych prawdopodobnie zdominowany przez długo oczekiwany sequel klasycznego Halloween Johna Carpentera, oto pięć z najlepszych ostatnich przerażających tytułów dostępnych obecnie do transmisji strumieniowej: cztery horrory do grzechotania kośćmi i komedia o zombie, aby zrelaksować się zza sofy.

Kaliber (2018)
Od czasu premiery filmu Robin Hardy'ego z 1973 roku The Wicker Man, brytyjskie horrory zgłębiają związek między miastem a wsią jako źródłem kinowych koszmarów i nie jest to żaden wyjątek.

Kaliber zaczyna się od dwóch przyjaciół, przyszłego ojca Vaughana i szukającego dreszczyku emocji Marcusa, podróżujących z Edynburga do Highlands of Scotland na polowanie na jelenie. Przybywają do małej wioski i udają się do pubu, gdzie spotykają się z miejscowymi mieszkańcami wioski, w tym z Loganem, liderem społeczności. Zamiast polegać na nadprzyrodzonych strachach, historia ta jest napędzana przez działania dwóch skupionych wokół siebie przyjaciół i reakcje społeczności na to, co robią.

To, co jest skuteczne w filmie Matta Palmera, to sposób, w jaki wykorzystuje on tradycję potencjalnego zagrożenia małych, odizolowanych wiosek i ich mieszkańców. Czy społeczność czczy jakiegoś pogańskiego boga, czy też po prostu ciężko pracujący ludzie obserwują, jak ich wioska stopniowo ulega zapaści ekonomicznej?

Walczcie z dezinformacją. Pobierz swoje wiadomości tutaj, bezpośrednio od ekspertów
Chwytający i oryginalny, Calibre jest napiętym, skutecznym thrillerem, który zwiększa napięcie poprzez napiętą, logiczną sekwencję przyczyn i skutków, która przewraca się stopniowo na arenę koszmarów.

The Haunting of Hill House (2018)
Wyłącz telefon, weź kilka przekąsek i uspokój się na dziesięć godzin najlepszego horroru od dziesięcioleci. Seminaryjna powieść Shirley Jackson "The Haunting of Hill House" była wielokrotnie filmowana, z największym powodzeniem przez Roberta Wise'a za jego arcydzieło suspensu i niedopowiedzenia z 1963 roku "The Haunting".


Ta nowa wersja od Mike'a Flanagana (Gerald's Game) to raczej nowe dzieło inspirowane oryginalnym źródłem. Przedstawia postaci z książki jako członków rodziny Crainów, którzy mieszkali w domu przez całe lato, wychodząc w tajemniczych i przerażających okolicznościach. Ostatecznie to właśnie rodzina jest nawiedzana, traumatyzowana obecnością czającą się w korytarzach Hill House.

Flanagan szybko staje się jednym z najważniejszych głosów we współczesnym horrorze. Buduje ogólną atmosferę gotyckiego strachu, wykorzystując wystawne, pięknie zaprojektowane scenografie i rovingowe kamery, aby umieścić w domu widzów z angażującymi i sympatycznymi postaciami, na których naprawdę Ci zależy.

Zachowajcie się jak u siebie, bo o tym serialu będzie się mówić jako o arcydziele telewizyjnego horroru na długie lata.

Alienista (2018)
Historie seryjnych morderców stały się podstawą horrorów. Oparta na powieści amerykańskiego historyka i autora Caleba Carra, wyreżyserowanej przez Jakoba Verbruggena (Czarne lustro), The Alienist opowiada o pogoni za seryjnym mordercą w Nowym Jorku przez grupę amatorskich detektywów pod kierownictwem tajemniczego dr Lazlo Kreizlera (Daniel Bruhl), który z zawodu jest alienistą - prekursorem dzisiejszych psychiatrów czy psychologów.


Kreizler jest wzywany do wykorzystania swojego rozumienia ludzkiej psychiki, aby pomóc skorumpowanym nowojorskim policjantom znaleźć brutalnego zabójcę, który zamordował młodego chłopca i okaleczył ciało. W towarzystwie ilustratora gazet, Johna Moore'a (Luke Evans) i Sary Howard (Dakota Fanning), silnej, niezależnej sekretarki szefa policji, muszą oni odkryć tożsamość mordercy, zanim zabiją ponownie.

Choć historia może brzmieć bardzo znajomo, to jednak to, co czyni Alienistę tak skutecznym, to niezwykła nowojorska sceneria, skupienie się na dochodzeniu psychologicznym, a nie karnym, oraz przeplatanie się fikcyjnej historii z realnymi bohaterami. Cykl ma fabułę, która kręci się i obraca, nie ujawniając się nigdy do końca, aż do momentu, w którym jest to konieczne.

1922 (2017)
Stephen King jest znany jako mistrz horroru, ale dla króla to znacznie więcej niż strach. Najbardziej uznane adaptacje Króla, Nędza (1990) Odkupienie w Shawshank (1994) i Zielona Mila (1999) nie są opowieściami, które krążą wokół zabójczych klaunów czy nawiedzonych samochodów. Są raczej dramatami charakterów z elementami niesamowitości, takimi jak nienaturalny spokój otaczający Andy'ego Dufresne'a Tima Robbinsa w Shawshank, czy zdolność Johna Coffeya do wchłaniania zła świata w Zielonej Mili.


Podobnie w 1922 roku - w reżyserii Zaka Hilditcha (Transmission) - nebraski rolnik Wilfred James (Thomas Jane) opowiada o tym, jak zamordował swoją żonę, wyrzucając jej ciało do studni na swojej posiadłości. Z tej podstawowej przesłanki rodzi się napięty, kulawy dramat skupiający się na dochodzeniu w sprawie zniknięcia i konsekwencji morderstwa zarówno dla Jamesa, jak i jego syna.

Sercem prozy króla jest jego zdolność do tworzenia postaci, z którymi można się odnosić w pełni narysowanym i natychmiast rozpoznawalnym świecie. Wilfred staje się w pełni zaokrąglonym człowiekiem, o którego losy przychodzi ci się troszczyć mimo okropności, wciągając cię w świat opowieści, w którym akcja toczy się od pierwszej chwili.

Dieta Santa Clarita (2017)
Nie byłoby Halloween bez flirtu zombie i - jeśli potrzebujesz odetchnąć od tych wszystkich poważnych horrorów - nie patrz dalej niż ta komedia o zombie, jedna z najostrzejszych i najzabawniejszych serii horrorów ostatnich lat.


Podmiejska para Sheila i Joe Hammond są agentami nieruchomości, których życie jest odwrócone do góry nogami, gdy Sheila zamienia się w zombie. Z pomocą swojej córki Abby i nerdy nastolatek-next-door Eric, muszą odłożyć na bok swój świat sprzedaży pieczywa i przyjęcia obiadowe na rzecz morderstwa i okaleczenia.

Ton jest ustawiony w pierwszym odcinku jako Sheila (grana przez Drew Barrymore), w procesie stawania się zombie, przerywa oglądanie upmarket podmiejskiego domu ona sprzedaje do ekstrawagancko wymiotować - skandaliczna sekwencja, która ustawia miłość-it-or-leave-it stylu show.

Bezsprzecznie to krwawe telewizory - ale w sposób, który jest celowo przesadny i zaprojektowany, aby być zabawnym. Pomyśl o legendarnej brytyjskiej komedii grozy Shaun of the Dead, a znajdziesz się we właściwym miejscu. Mocna, odważna komedia z mocnym przesłaniem o braku zgodności i byciu sobą, Dieta Santa Clarita jest absolutną przyjemnością. Jeśli możesz przejść obok tej pierwszej sceny, która jest.

Annabelle wraca do domu - gdzie oglądać cały film online?

Top