• 29 lipca 2021

Poprzednie badania łączyły brak snu ze zwiększonym ryzykiem otyłości, cukrzycy i chorób serca.

CDC informuje, że większość dorosłych potrzebuje co najmniej 7 godzin snu każdej nocy, aby utrzymać zdrowe serce, wśród wielu innych korzyści zdrowotnych, takich jak zapobieganie cukrzycy typu 2, wysokie ciśnienie krwi i depresja.
Nieregularny wzór snu zdefiniowano jako brak regularnego snu lub harmonogramu budzenia.
„Śpij dobrze, wstań dobrze”. Słyszeliśmy to od dzieciństwa.

Podczas gdy my słyszeliśmy korzyści dobrego nocnego snu wiele razy nad, nowe badania pokazują że regularni sen wzory - nie tylko czas trwania snu - mogą właściwie pomagać obniżać ryzyko atak serca.

Nowe badanieTrusted Source pokazuje, że osoby dorosłe z nieregularnymi wzorcami snu mają większe ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia (CVD). Nieregularny wzór snu został zdefiniowany jako brak regularnego rozkładu snu lub budzenia się.

Badanie przeprowadzone przez Narodowy Instytut Serca, Płuc i Krwi wykazało, że nieregularny układ snu u osób starszych może być niezależnym czynnikiem ryzyka dla ChUK.

W ciągu 5 lat, naukowcy śledzili 1,992 mężczyzn i kobiet, w wieku 45-84 lat, którzy nie mieli ChUK na początku badania. Dorośli ci żyli na terenie całych Stanów Zjednoczonych i pochodzili z wielu różnych grup etnicznych.

Aby zmierzyć nieprawidłowość snu, pacjenci nosili na nadgarstkach urządzenia actigraficzne, które przez 7 kolejnych dni śledziły ich aktywność podczas snu i budzenia się.

Kontynuowano 5-letni okres obserwacji, w którym 111 uczestników rozwinęło epizody ChUK. Dotyczy to zawału serca, udaru mózgu, a nawet śmierci z powodu chorób układu krążenia.

Sen i stan zapalny

Powszechnie przyjmuje się już, że złe nawyki snu przyczyniają się do innych problemów zdrowotnych, takich jak zmiany w poziomie cukru we krwi i stan zapalny.

Zaleca się, aby przeciętny dorosły otrzymał co najmniej 7 godzin snu na noc, zgodnie z Centrami Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) Trusted Source.

Poprzednie badania wiązały również brak snu ze zwiększonym ryzykiem otyłości, cukrzycy i chorób serca. Na przykład Fundacja Sleep Foundation donosi, że osoby (w każdym wieku, wadze i sposobie życia), które nie śpią wystarczająco dużo, są bardziej narażone na ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia i choroby wieńcowej serca.

CDC informuje, że większość dorosłych potrzebuje co najmniej 7 godzin snu każdej nocy, aby utrzymać zdrowe serce i pomóc zapobiegać cukrzycy typu 2, wysokiemu ciśnieniu krwi i depresji.

Ale co innego o tym badaniu jest to, że naukowcy dostosowali się do nieregularnych wzorców snu, a nie tylko czas trwania snu, i odkryli, że zmienność jest ważnym czynnikiem w zdrowiu serca, jak również.

"Naukowcy stwierdzili, że uczestnicy z najbardziej nieregularnym czasem trwania snu lub czasem snu mieli ponad dwukrotnie większe ryzyko rozwinięcia się choroby w okresie obserwacji niż uczestnicy z najbardziej regularnym modelem snu", jak wynika ze sprawozdania z badania.

Pozostają jeszcze do zobaczenia biologiczne mechanizmy łączące nieregularność snu z ChUK.

Badacze podejrzewają wiele czynników, takich jak zmiany metaboliczne związane z otyłością, cukrzycą i wysokim cholesterolem.

"Wszystko, co wpływa na rytm okołodobowy organizmu, lub cykl snu, może przyczynić się do stanu zapalnego. Nieprawidłowości w czasie snu prowadzą do zwiększenia stanu zapalnego i budowy naszych tętnic, co może zaburzyć płytkę cholesterolową w naszych tętnicach i doprowadzić do zawału serca" - powiedział dr Guy L. Mintz, dyrektor ds. zdrowia sercowo-naczyniowego i lipidologii w Northwell Health's Sandra Atlas Bass Heart Hospital w Nowym Jorku.

"Kiedy pacjenci mają anomalie snu, następuje redukcja hormonu zwanego leptyną. Ten hormon mówi nam, że jesteśmy pełni i nie mamy już więcej jeść", powiedział. "Kiedy poziom leptyny jest niski, jemy więcej i ćwiczymy mniej, co prowadzi do przybierania na wadze, otyłości i ostatecznie insulinooporności, która jest stanem zapalnym. Stwarza to błędne koło i zwiększa ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych."

Biomarkery dla zdrowego stylu życia

Mimo to, jest jeszcze wiele do nauczenia.

Naukowcy powiedzieli, że w przyszłych badaniach będą szukać biomarkerów krwi, które mogą pomóc w wyjaśnieniu tego związku.

Potrzebne są również dłuższe wzloty i upadki. Pomoże to ludziom nauczyć się jak regulować swoje wzorce snu.

"Jak zauważono w oryginalnym artykule, istnieją pewne ograniczenia w badaniu, takie jak niezbyt duża liczebność próby i stosunkowo krótki czas obserwacji". Ponadto jednym z ograniczeń jest zgrupowanie przez autorów kilku różnych typów punktów końcowych, takich jak zawał serca, udar mózgu i inne zdarzenia, a większe badanie byłoby bardziej definitywne" - powiedział dr Steven Reisman, dyrektor Nowojorskiego Centrum Diagnostyki Kardiologicznej.

"Prawidłowy wzorzec snu i czas trwania może być tak samo ważny jak terapia medyczna i stanowi dodatkową korzyść dla leków zmniejszających szansę na zawał serca", powiedział Mintz.

"Patrząc na konkretne biomarkery, w tym markery stanu zapalnego, zmienności poziomu hormonów i ciśnienia krwi, które mogą wystąpić w ciągu nocy, będzie ważne", dodał.

Top